KNIHY zn. DOPORUČENO

Všímavost - jak najít klid v uspěchaném světě

Kniha Marka Williamse a Dannyho Penmana Všímavost přináší jednoduchý návod, jak zařadit všímavost do každodenních situací a předcházet tak, nejen, chronickému stresu.

Váš mozek se dokáže změnit

Kniha Normana Doidge Váš mozek se dokáže změnit je o neuroplasticitě mozku. Je vystavěna na lékařských kazuistikách a podporuje přesvědčení, že limity našich schopností prakticky neexistují, a pokud ano, pak jen v našich hlavách.

 

Radikální otevřenost

Knihu Kim Scottové Radikální otevřenost oceníte zejména pokud vedete týmy, oddělení či celé firmy, protože poskytuje konkrétní tipy a doporučení, jak smysluplně a transparentně vést spolupracovníky. Doba rozšířeného home office může být dobrým čase, kdy tento přístup vyzkoušet v praxi.

 

Molekuly emocí

Kniha Candace B. Pert Molekuly emocí s podtitulem Věda v pozadí medicíny těla a mysli, vyšla v originále v roce 1997, v českém překladu v roce 2016. Autorka v ní propojuje několik rovin. Tou nejdůležitější  je její vědecký přístup k emocím, k jejich biomolekulárnímu základu a empiricky podloženému propojení mysli a těla. Tou druhou je její osobní příběh rozvoje vlastního vnímání  souvislostí a vědkyně v kdysi přísně mužském světě. V době svého původního vydání byla průlomová, avšak stejně důležitá je i dnes. 

Život samá pohroma

Kniha Jon Kabat-Zinna nazvaná Život samá pohroma nese podtitul „jak čelit stresu, nemoci a bolesti pomocí moudrosti těla a mysli“ a je o klinickém využití konceptu všímavosti, tedy mindfulness. Kombinuje dobrý poměr teoretických a praktických postřehů, a pro ty, kteří potřebují pro prvotní přijetí myšlenky všímavosti také data a čísla, přináší průkazné závěry klinických studií.